Turistické informační centrum Hradec Králové

Informační centrum nenese zodpovědnost za skutečný průběh zde inzerovaných akcí. V důsledku opatření proti šíření koronaviru může docházet k termínovým či jiným změnám. Konání akce proto doporučujeme ověřit přímo u konkrétních pořadatelů. Děkujeme za pochopení. 

 


KALENDÁŘ AKCÍ

            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

02. srpna 2021

1
-
31

srpen



1
-
31

srpen

1
-
31

srpen


Střípky - to je výstava fotografií v informačním centru na Eliščině nábřeží od Zdeňka Puše, který se nezaměřuje na nějaké konkrétní téma. Dernisáž - neformální setnání s autorem - se uskuteční ve čtvrtek 26. srpna od 16.30. 



2
-
31

srpen


Výstavní soubor je sestavený z fotografií zhotovených historickými technikami, které datují svůj vznik v devatenáctém století. Nejstarší techniky (ušlechtilé tisky) jsou staré jako fotografe sama. Kallotypie rok 1841, kyanotypie rok 1842, platinotypie 1878 a dálší, tak jak vznikaly v proudu fotografického času. Dnes, v době digitálního věku, by se tyto postupy mohly považovat za přežitek času. Jenže právě spojení digitální techniky s ušlechtilými tisky odkrývá nové možnosti dalšího využití reprodukce fotografií způsobem, kdy se každý obraz stává originálem.

Ivan Nehera
*1960  Rychnov nad Kněžnou
             
O fotografování se zajímal od nepaměti. V 8 letech dostal svoji první kameru značky CORINA     a stal se zapáleným fotoamatérem. Osud mu byl příznivě nakloněn, protože doma jsou všechny „verky“, jak té krásné fotografické výbavě říká matka, a otec je prvním učitelem a rádcem. Následovalo období prvních fotografických zkušeností. Přišly další fotoaparáty Flexareta, Zenit, Praktika a také první pokusy se starými měchovými fotoaparáty. Z počátku formát  6x9 (z dnešního pohledu uživatele velkoformátových negativů tzv. „dětský formát“).  V roce 1989 získal živnostenské oprávnění pro obor fotografie. V roce 1990 dokončil  Institut výtvarné fotografie v Opavě. Otevřením hranic se zvýšila dostupnost techniky a jeho fotografické vybavení se rozrůstá o řadu kamer, která začíná ikonickým Canonem EOS 600. V druhé polovině devadesátých let minulého století se mu do rukou dostala velkoformátová kamera Globica 18x24 a Magnola 18x13. Tím začala cesta ke „královskému formátu“ 8x10 palců, určeného ke kontaktním kopiím. Rozvíjí živnostenskou činnost nejen o produktovou fotografii, ale přijímá zakázky stavebních firem na fotografování architektury i dokumentární stavební činnosti. Fotografuje pro různé organizace, pracuje na několika projektech a autorských kalendářů.

V současné době se také věnuje  přednáškové činnosti v oblasti nových digitálních technologii a také i starým fotografickým technikám. Jeho volná tvorba je dnes prezentována převážně klasickým černobílým postupem negativ - pozitiv za použití materiálu na bázi halogenidů stříbra. Pro tyto své fotograie využívá velkoformátové kamery a kontaktních kopii.  Své práce prezentoval na 11 samostatných výstavách a 31 s výstavách polečných.
 

2

srpen


Výstavní soubor je sestavený z fotografií zhotovených historickými technikami, které datují svůj vznik v devatenáctém století. Nejstarší techniky (ušlechtilé tisky) jsou staré jako fotografe sama. Kallotypie rok 1841, kyanotypie rok 1842, platinotypie 1878 a dálší, tak jak vznikaly v proudu fotografického času. Dnes, v době digitálního věku, by se tyto postupy mohly považovat za přežitek času. Jenže právě spojení digitální techniky s ušlechtilými tisky odkrývá nové možnosti dalšího využití reprodukce fotografií způsobem, kdy se každý obraz stává originálem.

Ivan Nehera
*1960  Rychnov nad Kněžnou
             
O fotografování se zajímal od nepaměti. V 8 letech dostal svoji první kameru značky CORINA     a stal se zapáleným fotoamatérem. Osud mu byl příznivě nakloněn, protože doma jsou všechny „verky“, jak té krásné fotografické výbavě říká matka, a otec je prvním učitelem a rádcem. Následovalo období prvních fotografických zkušeností. Přišly další fotoaparáty Flexareta, Zenit, Praktika a také první pokusy se starými měchovými fotoaparáty. Z počátku formát  6x9 (z dnešního pohledu uživatele velkoformátových negativů tzv. „dětský formát“).  V roce 1989 získal živnostenské oprávnění pro obor fotografie. V roce 1990 dokončil  Institut výtvarné fotografie v Opavě. Otevřením hranic se zvýšila dostupnost techniky a jeho fotografické vybavení se rozrůstá o řadu kamer, která začíná ikonickým Canonem EOS 600. V druhé polovině devadesátých let minulého století se mu do rukou dostala velkoformátová kamera Globica 18x24 a Magnola 18x13. Tím začala cesta ke „královskému formátu“ 8x10 palců, určeného ke kontaktním kopiím. Rozvíjí živnostenskou činnost nejen o produktovou fotografii, ale přijímá zakázky stavebních firem na fotografování architektury i dokumentární stavební činnosti. Fotografuje pro různé organizace, pracuje na několika projektech a autorských kalendářů.

V současné době se také věnuje  přednáškové činnosti v oblasti nových digitálních technologii a také i starým fotografickým technikám. Jeho volná tvorba je dnes prezentována převážně klasickým černobílým postupem negativ - pozitiv za použití materiálu na bázi halogenidů stříbra. Pro tyto své fotograie využívá velkoformátové kamery a kontaktních kopii.  Své práce prezentoval na 11 samostatných výstavách a 31 s výstavách polečných.

2

srpen


Strhující životopisné drama výjimečného muže obdařeného léčitelskými schopnostmi na pozadí dobových událostí. Příběh je inspirován skutečnými osudy léčitele Jana Mikoláška, na kterého se v průběhu několika desetiletí obracely s prosbou o pomoc tisíce lidí ze všech společenských vrstev včetně nejvýznamnějších osobností politického i kulturního života. Mikolášek je člověk bez odborného lékařského vzdělání, ale s nevšedním a nevysvětlitelným nadáním diagnostiko­vat a pomocí bylinek léčit nemoci, se kterými si ani doktoři nevědí rady. Jeho mimořádné schopnosti jsou však vykoupeny bojem s vlastními démony. Léčitelství je jeho vnitřní spásou a ochranou před sebou samým…

2

srpen


Již název filmu vypovídá o tématu, kolem kterého se příběh točí. Existuje totiž teorie, že by se každý člověk měl narodit s určitou dávkou alkoholu v krvi. Tato malá intoxikace totiž otevírá naši mysl k poznání světa okolo nás, zmírňuje problémy a zvyšuje naši kreativitu. Tato teorie zaujme Martina (Mads Mikkelsen) a jeho tři přátele, unavené středoškolské učitele, a pustí se do experimentu, při kterém si po celý den udržují hladinu alkoholu v krvi. Když Churchill dokázal vyhrát druhou světovou válku s notnou dávkou alkoholu, kdo ví, co způsobí pár kapek jim a jejich studentům? Prvotní výsledky jsou povzbudivé a tento malý projekt se stane opravdovým akademickým výzkumem. Jak jejich hodiny, tak výsledky se zlepšují a skupina znovu dostane chuť do života! Když však výzkum přeženou, někteří musí skončit. Je stále jasnější, že i když alkohol mohl dopomoci ke skvělým úspěchům v historii, některé odvážné činy mají své následky.

2

srpen


V příběhu Prvoka, Šampóna, Tečky a Karla si čtyři kamarádi ve středním věku přiznají, že nežijí tak, jak si představovali. A rozhodnou se vyřešit svou krizi provokativní hrou a plněním odvážných úkolů. Jak čtyřicátník zjistí, jestli je opravdovej chlap? Jak zabrání korozi svých ideálů, rozplynutí snů a scvrkávání varlat? Prvok, Šampón, Tečka a Karel se pokusí najít v sobě odvahu udělat pořádnou kravinu jako zamlada. Nebo aspoň odvahu za všech okolností říkat to, co si opravdu myslí. Kdo splní úkol, není sráč…

2

srpen


Nasazený voják Markus se vrací domů ke své dospívající dceři poté, co jeho manželka zemřela při tragické nehodě vlaku. Zda se, že to byla pouze nešťastná shoda náhod, dokud se neobjeví matematický geek Otto se svými dvěma excentrickými kolegy Lennartem a Emmenthalerem. Otto také cestoval ve zničeném vlaku. A je přesvědčený, že za tím někdo musel být. Jak se hromadí stopy, Markusovi je jasné, že mohlo jí o pečlivě naplánovaný atentát, jehož obětí se nakonec náhodou stala jeho manželka. Komedie Anderse Thomase Jensena je moderní bajkou o solidaritě, náhodnosti vesmíru… a, no, o smyslu života.

PARTNEŘI TURISTICKÉHO INFORMAČNÍHO CENTRA